مشارکت همگانی، لازمه برقراری امنیت در جامعه است

رییس دادگستری مراغه:

 

مشارکت همگانی، لازمه برقراری امنیت در جامعه است

 

رییس دادگستری مراغه گفت: لازمه برقراری امنیت به عنوان رکن اساسی جامعه ، مشارکت جدی همه آحاد مردم و مسوولان در این امر خطیر است.

 

 

اسماعیل خیرالهی، روز پنجشنبه در جمع اعضای شوراهای اسلامی روستاهای این شهرستان با اشاره به اینکه حکومت در هر جامعه ای مکلف به ایجاد امنیت است، افزود: نظام جمهوری اسلامی نیز در این ارتباط تمام تلاش و توان خود را انجام می دهد اما برای موفقیت بیشتر در این زمینه، حضور و مشارکت مردم ضرورت دارد.

وی اظهار کرد: ایجاد احساس امنیت در جامعه هم ردیف با سلامت بدنی انسان ها بوده و اگر در جامعه ای امنیت نباشد تمامی امورات و زندگی مردم نیز با تاسی از آن در معرض اختلال قرار می گیرد.

رییس دادگستری مراغه با اشاره به نقش اعضای شوراهای اسلامی روستاها در زمینه تامین امنیت ادامه داد: رفتار این قشر از جامعه به عنوان عضوی از روستا، تاثیر بسزایی در رفتارهای اجتماعی، اعتقادات، فرهنگ و مسیر زندگی جامعه روستایی دارد.

خیرالهی، یادآوری کرد: فعالیت اعضای شورای اسلامی در روستاها باید علاوه بر تسریع در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی در زمنیه ایجاد امنیت روانی و اجتماعی جامعه روستایی نیز مشهود باشد و با نهادهای قضایی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

وی، اهمیت امنیت در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی را رکن اساسی جامعه عنوان کرد و گفت: اعضای شورای اسلامی می توانند با ورود جدی به مسایل بهداشت و درمان، انتقال راهکارهای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و آگاه سازی روستاییان از اثرات تخریب منابع طبیعی و اموال عمومی، نقش خود در ارتقای سطح امنیت جامعه به خوبی ایفا کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در قوانین جمهوری اسلامی ایران حدود پنج هزار و 600 بار بر اهمیت و نقش شوراهای اسلامی تاکید شده، گفت: این امر نشان دهنده نقش آن ها در توسعه و اعتلای جامعه از نظر قوانین اسلامی است.

علی دلداری، افزود: شوراهای اسلامی روستاها نیز می توانند در کنار انجام وظایف محوله خود از سوی دولت، در راستای فرهنگ سازی و تشویق روستاییان به سمت عملگرایی، قوای سه گانه را در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی یاری کنند.

وی اظهار کرد: با وجود تلاش های مسوولان، برخی مشکلات و آسیب های اجتماعی از جمله وجود قهوه خانه ها در روستاها شکل گرفته که بعد از مدتی این مسایل موجب ایجاد برخی مشکلات مانند اعتیاد در روستاها می شود که باید جلوی آن را گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب مراغه، خشکسالی و تغییر اقلیم را از دیگر مشکلات جامعه روستایی این شهرستان اعلام کرد و ادامه داد: گذر از این بحران نیز نیازمند مشارکت مردم بوده و اعضای شوراهای اسلامی و دهیاری ها نیز موظفند همپای مسوولان از گسترش اراضی باغی و تخریب و تغییر کاربری اراضی زراعی جلوگیری کنند.

دلداری، خاطرنشان کرد: شوراهای اسلامی همچنین موظفند با روحیه بسیجی به مردم روستاهای خود خدمت کنند و از ایجاد جریان هایی در داخل روستا جلوگیری کرده و با مردم و دهیاران به صورت هماهنگ فعالیت کنند.

وی گفت: اصلاح روابط دهیاران و شوراهای اسلامی با یکدیگر از دیگر ضرورت های موفقیت در کاهش آسیب های اجتماعی در روستاها بوده که باید در این زمینه تلاش های بیشتری انجام شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : شنبه 16 اسفند 1393برچسب:, | 10:10 | نويسنده : شهروند مراغه ای |